Jaką odzież służbową wybrać dla personelu hotelu?

   04/11/2023 14:46:34

Odpowiednio dobrana odzież dla personelu hotelu to podstawowy środek ochrony. Ubrania służbowe mają na celu nie tylko zabezpieczyć daną osobę przed zabrudzeniem, zjawiskami pogodowymi czy urazami, ale też zwiększyć komfort pracy. Właściwie dopasowana i wykonana odzież dodatkowo wpływa na postrzeganie hotelu przez gości. Estetycznie wyglądający personel z pewnością sprawia wrażenie profesjonalnego i przygotowanego do pracy. Jaka powinna więc być dobra odzież dla pracowników hotelu?

O czym pamiętać przy wyborze ubrań dla pracowników hotelu?

Odzież hotelowa dla pracowników zwraca uwagę gości – przywiązują oni szczególną uwagę nie tylko do wyposażenia hotelu, ale też do tego, jak prezentują się jego pracownicy. To właśnie od ich wyglądu często zależy, czy klient będzie zadowolony i czy będzie chciał znowu zatrzymać się w hotelu. Warto więc zadbać o to, żeby każdy z pracowników mających kontakt z gośćmi, miał zawsze dobrze skrojoną, elegancką i czystą odzież służbową.

Ubiór hotelowy pełni też istotną funkcję wyróżnienia konkretnych grup pracowników – recepcjonistów, pokojowych, portierów, kelnerów czy osób zajmujących się marketingiem. Jednolity uniform pozwoli gościom łatwiej rozpoznać, czym zajmuje się dana osoba w hotelu oraz z jaką sprawą można się do niej zwrócić. Dodatkowo strój recepcjonistki będzie inaczej wykonany czy skrojony, niż np. strój kelnera. Wynika to z faktu, że każde ze stanowisk wymaga innej pracy. Nie zawsze więc taki sam strój będzie wygodny i komfortowy. Dla pracowników recepcji idealna będzie m.in. elegancka koszula, a dla serwisu sprzątającego czy pracowników kuchni lepiej sprawdzi się wygodny T-shirt.

Wybierając ubrania służbowe do hotelu, trzeba też zwracać uwagę na jakość materiałów, z jakich powstają. Tkaniny z najwyższej półki są dobre w użytkowaniu, ponieważ bez problemu można je wyprać w pralce. Jest to szczególnie ważne w przypadku personelu hotelu, gdzie ubrania muszą być cały czas czyste i w związku z tym poddawane są działaniu silnych detergentów piorących.

Czym wyróżnia się dobra odzież służbowa dla pracowników hotelu?

Odzież służbowa dla pracowników hotelu powinna być szyta z naturalnych tkanin – bawełna i dodatki włókien syntetycznych, które gwarantują odpowiedni wygląd i trwałość ubrania. Dobrym wyborem jest umieszczenie na ubraniu niewielkich haftów – np. z logiem lub nazwą hotelu. Podkreśli to profesjonalizm miejsca oraz pozwoli gościom dostrzec, że dba się o najdrobniejszy szczegół.

Dlaczego warto inwestować w odzież hotelową?

W hotelu odzież pracowników powinna być odpowiednio i starannie dobrana, ponieważ to ich nastawienie i wygląd przyczyniają się do zadowolenia klienta z pobytu. Jeśli personel nie prezentuje się jak należy, może to zaszkodzić ogólnej ocenie hotelu w oczach gościa. Dodatkowo odzież hotelowa ułatwia rozpoznanie klientom obsługi od innych gości hotelowych. Właściwie dobrane ubranie to także przejaw profesjonalizmu, który przyciąga i zadowala nawet najbardziej wymagających odwiedzających.

Comments

Log in or register to post comments