Sposoby znakowania odzieży

   09/29/2022 11:07:55

Odzież firmowa kojarzy się dziś nie tylko z pracownikami budowlanymi czy ekipami świadczącymi usługi w domu lub ogrodzie. Ubrania z logo marki noszą osoby zatrudnione m.in. w salonach piękności, fryzjerskich, a także optycznych. To zaledwie ułamek przykładów miejsc, w których można spotkać zespół noszący identyczne stroje. Firmy chcące zyskać dodatkowy nośnik reklamy coraz chętniej zamawiają taką odzież. Nie zawsze jednak wiedzą, w jaki sposób ją znakować, aby nie przepłacić, a przede wszystkim mieć pewność wysokiej jakości oraz trwałości nadruku.

Najpopularniejsze metody znakowania odzieży

Istnieje kilka technik znakowania odzieży, począwszy od reklamowej, przez biznesową, a skończywszy na roboczych uniformach. Na różnych materiałach sprawdzą się różne rozwiązania. Wśród najczęściej stosowanych można wymienić sitodruk. Po tę metodę znakowania odzieży sięgają firmy chcące nanosić logo nie tylko na materiały ubrań, lecz również na tworzywa sztuczne – w tym na gadżety reklamowe. Sitodruk wyróżnia się trwałością, do tego będzie świetną inwestycją przy średnich oraz większych nakładach.

Kolejna opcja to haft komputerowy, jeden z najbardziej efektownych sposobów na znakowanie odzieży oraz tekstyliów. Uważa się go za najtrwalszą metodę znakowania, umożliwiającą uzyskanie nietuzinkowych rezultatów. Można używać do niego specjalnych nici, np. ognioodpornych czy metalizujących. Do zalet haftu zalicza się odporność na wielokrotne pranie w wysokiej temperaturze, z kolei do wad – brak możliwości zastosowania na cienkich tkaninach.

Profesjonalne znakowanie odzieży roboczej

Zbiór zawierający znakowanie odzieży roboczej obejmuje bezpośrednie oraz pośrednie metody zdobienia, takie jak termotransfer. Można podzielić go na kilka rodzajów, w tym plastizolowy, plastizolowy z odblaskiem czy termotransfer cyfrowy. Wymaga osobnego nośnika, który zostaje wgrzany w materiał ubrania firmowego. Przy opcji z odblaskiem wykorzystuje się specjalistyczną folię flex.

Nieco podobnie do druku termotransferowego odbywa się druk sublimacyjny. W trakcie sublimacji nadruk umieszczony na specjalnej folii wgrzewa się pod wpływem wysokiej temperatury w tkaninę.

Która metoda jest najlepsza?

To, którą technikę znakowania ubrań roboczych można uznać za najlepszą, zależy od kilku czynników. Pod uwagę trzeba wziąć przede wszystkim nakład oraz planowany na niego budżet. Przykładowo, w przypadku kilku czy kilkunastu egzemplarzy nie warto inwestować w sitodruk, gdyż będzie to nieopłacalne. To rozwiązanie dla zamówienia na minimum 50 sztuk odzieży. Osoby, które interesuje znakowanie odzieży w kilku egzemplarzach, mogą zdecydować się na nadruk z folii flex. Wybór tej metody, nadaje się już do druku jednej sztuki. Inne warianty to folia lateksowa, sublimacja albo flock. Przedsiębiorca planujący kampanię reklamową, w której weźmie udział kilku pracowników, będzie zadowolony z wyboru jednej z tych metod znakowania. Jesteśmy w stanie doradzić odpowiednią metodę dla wybranych produktów.

Podsumowując, przed zleceniem zadania firmie specjalizującej się w znakowaniu odzieży klient musi dobrze przemyśleć swój projekt. Dzięki temu uzyska estetyczny, trwały nośnik reklamy (odzież roboczą) w optymalnej cenie.

Comments

Log in or register to post comments